tez ozish
МАҚОЛАЛАР

Tez ozish dietasi — 7 kunlik maxsus dastur

Tabiiyki, tez ozish uchun ovqatlanishni chegaralaydigan, qiyinlashtiradigan ko’plab parhezlar mavjud. Ko’pincha, dietologlar o’z bemorlariga ma’lum bir mono-dietada to’xtamaslikni, balki bir, ikki yoki uch kunlik usullarni o’zaro almashtirishni tavsiya qiladilar.

Bunday vazn yo’qotish tizimining yorqin namunasi — Margarita Koroleva muallifi bo’lgan «6 barg» parhezi usulidir. Biroq, oxirgi tanlovni amalga oshirishdan oldin, shifokor bilan maslahatlashish kerak. Bu sizga dietaga mumkin bo’lgan kontrendikatsiyani aniqlashga va sog’liq muammolaridan qochishga imkon beradi. Har qanday dietadan siz to’g’ri chiqib ketishingiz kerak, aks holda sarf qilingan barcha harakatlar behuda bo’ladi.

Tez ozish uchun dieta nima?

Eng tezkor diyeta — bu vazn yo’qotish uchun yetti kunlik dastur bo’lib, u odamdan katta chidamlilik va iroda talab qiladi. Uning yordami bilan siz har kuni 1 kggacha yog’ni yo’qotishingiz mumkin. Ortiqcha vazndan xalos bo’lishning bunday radikal usuli tanani stress holatiga keltiradi. Darhaqiqat, tana yog’i bilan birga mushaklar ham uni tark etadi.

Agar parhez ma’lum bir odamga mos kelmasa, unda uchinchi kundan boshlab siz holatingizning yomonlashishini sezishingiz mumkin. Bu, albatta, tashqi ko’rinishga ta’sir qiladi: ko’zlar ostida «sumkalar» paydo bo’ladi, teri tuproq ranglaridek ko’rinadi. Sog’likning bunday o’zgarishi dietadan voz kechish va yettinchi kun menyusiga o’tishni talab qiladi. Bundan umidsizlikka tushmasligingiz kerak, chunki bunday qisqa vaqt ichida ham siz 3 kg.gacha vazn yo’qotishingiz mumkin.

Eng tez dieta tamoyili

Eng tez ozish dietasining tamoyillari quyidagicha:

  • Birinchi kuni siz qattiq ovqat iste’mol qila olmaysiz, faqat suyuqlik ichishingiz kerak. Ichimlik sifatida suv, choy, kofe, tovuq bulyoni, yogurtdan foydalanishga ruxsat beriladi. Barcha mahsulotlarda yog’ miqdori past bo’lishi yoki yog’siz bo’lishi muhimdir.
  • Ikkinchi kun faqat sabzavot iste’mol qilishni o’z ichiga oladi. 
  • Uchinchi kun yana suyuqlik ichiladi, u birinchi kunning menyusiga muvofiq bo’ladi.
  • To’rtinchi kun davomida siz faqat mevalarni iste’mol qilishingiz kerak. Hatto bananlarga ham ruxsat beriladi, ammo siz ularni tushlikdan oldin yeyishingiz mumkin.
  • Beshinchi kun oqsil bo’lishi kerak. Yetarli miqdorda protein mavjud bo’lgan oziq-ovqat mahsulotlariga e’tibor qaratish lozim. Bu tovuq tuxumi oqsillari, kam yog’li tvorog va kefir, tovuq va baliq bo’lishi mumkin.
  • Oltinchi kunning menyusi birinchi kunning menyusini takrorlanadi, ya’ni dieta butunlay ichimliklardan iborat.
  • Yettinchi kun maqsadi dietadan to’g’ri chiqishdir. Menyu iloji boricha muvozanatli bo’lishi kerak.

Tez ozish uchun 7 kunlik menyu

 NonushtaTushlikOraliqKechki ovqat
1-kunBir stakan kefir va bir stakan shakarsiz choyTuzsiz 200 ml tovuqli sho’rvaning sho’rvasiBir stakan yogurtBir stakan kam yog’li sut
2-kunIkkita pomidorHar qanday o’simlik moyidan tayyorlangan pomidor va bodring salatiIkkita bodringBolgar qalampiri va bodring salati
3-kunKefir 200 ml, shakarsiz choy. Tushlikdan oldin yana bir stakan yog’siz sut ichishingiz mumkin200 ml tovuqli sho’rvaning sho’rvasiBir stakan kefirBir stakan sut
4-kunIkkita apelsinGreypfrutMeva salati: kivi, apelsin, olmaGreypfrut
5-kunIkkita tuxum. Tushlikdan oldin siz 0,2 kg qaynatilgan baliq iste’mol qilishingiz mumkinQaynatilgan tovuq filesi, 150 g va qaynatilgan no’xat, 100 gTvorog, 100 grPishloq, 100 g
6-kunBirinchi nonushta paytida bir stakan kefir va bir stakan shakarsiz choy. Tushlik paytida bir stakan greyfurt sharbatiTovuq go’shtidan tayyorlangan sho’rvaBir stakan sut kokteyliBir stakan sut
7-kun2 ta tuxum, shakarsiz yashil choy, tushlikdan oldin mevaGuruchli sho’rvaMevaSabzavotli salat

Ruxsat etilgan mahsulotlar

Ichimlik kunlarida faqat quyidagi suyuqliklarga ruxsat beriladi:

  • Kefir;
  • Kompot;
  • Mors;
  • Sut;
  • Kissel;
  • Smuti;
  • Yogurt;
  • Sabzavot qo’shilgan tovuq bulyoni, lekin sabzavotlarning o’zi iste’mol qilinmasligi kerak;
  • Zanjabil limonli suv. 

Sabzavot kunlarida ruxsat etilgan ovqatlar:

  • Oq karam;
  • Seldr;
  • Sarsabil;
  • Bodring;
  • Qalapmir;
  • Sabzi;
  • Baqlajon.

Protein kunlarida ruxsat etilgan oziq-ovqat:

  • Kurka go’shti;
  • Tovuq go’shti;
  • Bedana va tovuq tuxumlari, ammo sarig’ini ulardan olib tashlash kerak;
  • Kam yog’li pishloq;
  • Kam yog’li tvorog;
  • Fasol va yasmiq cheklangan miqdorda.

Meva kunlarida quyidagilarga ruxsat beriladi:

  • Qulupnay;
  • Olmalar;
  • Tarvuzlar;
  • Mango;
  • Malina;
  • Ananas;
  • Greypfrut;
  • Smorodina;
  • Apelsin;
  • Mandarin;
  • Tarvuz.
Mahsulotlar100gr.dagi oqsil100gr.dagi yog ‘100 gr.dagi uglevodlar100 gr mahsulotdagi kaloriya
Sabzavotlar:
Baqlajon1,20.14.524
Dukkaklilar60.18.557
Qovoq0.60,34.624
Karam1.80.14.727
Salantro2.10,51.923
Piyoz1.4010.441
Zaytun2.210.55.1166
Sabzi1,30.16.932
No’xot19661364
Bodring0.80.12.815
Zaytun0.810.76.3115
Petrushka3.70,47.647
Turp1,20.13.419
Rukkola2.60,42.125
Seldr0.90.12.112
Sarsabil1.90.13.120
Shvit2050,56.338
Sarimsoq6.50,529.9143
Yasmiq241.542,7284
Qalampir305.327
Mevalar:
Olma0,40,49.847
Olxo’ri0.80,39.642
Nektarin0.90,211.848
Mango0,50,311.567
Kivibitta0.610.348
Nok0,40,310.942
Greypfrut0.70,26.529
Anor0.9013.952
Gilos0.80,511.352
Avokado2207.4208
O’rik0.90.110.841
Sut mahsulotlari, pishloq va tvorog
Yogurt (2% yog’)4.326.260
Fermentlangan sut (1% yog’)314.240
Kefir 1% yog ‘2.81440
Sut 0% yog’20.14.831
Mozzarella18240240
Cheddar23320392
Tvorog 0% yog ‘16.501,371
Ziravorlar
Rayhon2.50.64.327
Chinnigullar620.127323
Xantal5.76.422162
Zanjabil1.80.815.880
Balsamik sirka0,501788
Go’sht, parranda go’shti, tuxum:
Mol go’shti1.819.40187
Tovuq16140190
Jo’ja18.77.80,4156
Kurka190.7084
Tovuq tuxumi12.710.90.7157
Dengiz mahsulotlari va baliqlar:
Dengiz o’tlari1.50525
Pushti losos20.56.50142
Ikra3610.20123
Kalmar21.22.82122

Taqiqlangan ovqatlar

Diyeta paytida iste’mol qilinmasligi kerak bo’lgan mashulotlar:

Mahsulotlar100 grdagi protein100 grdagi yog’100 grdagi uglevodlar100 grdagi kaloriya
Sabzavotlar:
Makkajo’xori3.52.815.6101
Kartoshka20,418.180
Yorma, makaron, un, un mahsulotlari:
Oq guruch6,70.778.9344
Bug’doy uni9.21,274.9342
 Makaron10.41.169.7337
Kafte11.912.429275
Non7.52.950.9264
Bug’doy noni8.1148.8242
Shirinliklar, muzqaymoq:
Shirinlik4.319.867.5453
Tortlar7.511.874.9417
Muzqaymoq3.76.922.1189
Souslar:
Ketchup1.8122.293
Mayonez2.4673.9627
Sut mahsulotlari, pishloq, tvorog:
Yogurt aralashmasi2.82.414.591
Mayiz bilan tvorog massasi6.821.629.9343
Go’sht, kolbasa, parranda go’shti:
Cho’chqa go’shti1621.60259
Qo’y go’shti15.616.30209
Kotletlar16.62011.8282
Qaynatilgan kolbasa13.722.80260
Dudlangan kolbasa28.227.50360
Kolbasa10.131.61.9332
Dudlangan tovuq qanotlari29.919.50290
Ichimliklar:
Aroq000.1235
Pivo0,304.642
Kola0010.442

Tez ozish dietasining ijobiy va salbiy tomonlari

Ijobiy tomonlari

Tez ozish dietasi quyidagi afzalliklarga ega:

  • Dieta tanani kuchli «silkitishga» yordam beradi.
  • Ratsion tanani tozalashga, ortiqcha suv va zararli moddalarni olib tashlashga imkon beradi.
  • Ratsion sizga qovurilgan, shirin, sho’r, achchiq ovqatlarni iste’mol qilishning yomon odatlaridan xalos bo’lishga imkon beradi.
  • Menyu juda batafsil bo’yalgan, shuning uchun odam o’z dietasini to’ldirish uchun idishlarni ixtiro qilishiga hojat qolmaydi. Pishirish ko’p vaqtni talab qilmaydi va ba’zi kunlarda tayyor oziq-ovqat mahsulotlarini iste’mol qilish orqali uni butunlay rad etish mumkin bo’ladi.

Salbiy tomonlari

Tez oshi dietasi ma’lum kamchiliklarga ega:

  • Istisnosiz, parhezga hamma amal qila olmaydi. U juda ta’sirli kontrendikatsiyalar ro’yxatiga ega, shuning uchun o’zingizning menyuingizni o’zgartirishga qaror qilishdan oldin siz tibbiy maslahat olishingiz kerak.
  • Suyuqlik ichadigan kunlarda o’zingizning ishtahangizni yengish qiyin bo’ladi.
  • Ratsionning maksimal davomiyligi 14 kun.
  • Siz 3 oy ichida 1 martadan ko’proq parhez bilan shug’ullana olmaysiz.

Maslahat

  • Eng tez ovqatlanishning birinchi kuni qiyin deb hisoblanadi, ammo bu yakuniy natijaga ta’sir qiladi. Ratsionning birinchi kunini o’zingiz uchun yengillashtirish uchun uni to’g’ri kiritishingiz kerak. Buning uchun taxminan bir hafta ichida siz dietangizni asta-sekin qisqartirishingiz kerak.
  • Ichimlik kunlarida tovuq bulyonini iste’mol qilish — bu majburiy shart. Bu sizga asabingizni tinchlantirish, taranglikni yumshatish imkonini beradi. Agar xohish bo’lsa, unda siz nafaqat ichishda, balki eng tez dietaning boshqa kunlarida ham tovuq suvi ichishingiz mumkin. Sabzavotlarni ichimlik kunlarida emas, balki bulonga qo’shishga ruxsat beriladi.
  • Meva kunlarida ko’p miqdorda iliq suv iching. Bu ochlik tuyg’usini susaytiradi.
  • Protein kunida siz o’zingizning menyuingizni iloji boricha diversifikatsiya qilishingiz kerak. Buning uchun dietada nafaqat tovuq go’shti, balki baliq, qisqichbaqalar va boshqa oqsillarga boy ovqatlar ham mavjud bo’lishi kerak.
  • Ratsion kunidan qat’i nazar, siz yetarli miqdorda suv ichishingiz kerak. Unga asal, zanjabil, limon, bodring sharbatini qo’shishingiz mumkin. Bu oddiy suvning ta’mini yanada jozibali qiladi, shuningdek tanani vitaminlar bilan to’ydiradi. Agar tanada suyuqlik yetishmasa, u metabolik jarayonlarni tezlashtirishga intiladi, bu esa yog’ni samarali ravishda sarflaydi.
  • Sabzavot kunida ko’proq suv iching. Bu ichaklarga o’sha kuni tanaga kiradigan o’simlik tolasini hazm qilishga yordam beradi.
  • Ovqatlanish paytida og’ir sport turlari taqiqlanadi. Toza havoda sayr qilish yoki basseynda suzish kifoya.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Этот сайт использует Akismet для борьбы со спамом. Узнайте, как обрабатываются ваши данные комментариев.